loading...
مشهد توریست
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سوالات شما 0 300 admin
م موسوی بازدید : 1197 پنجشنبه 25 تیر 1394 نظرات (1)

مجتمع تجاری تفریحی اقامتی آرمان در سه طرح نوسازی و بهسازی پیرامون حـرم مطـهر امــام رضا (ع) افتتاح شد.

این مرکز هنوز در حال تکمیل میباشد ولی قسمت های تجاری و تفریحی افتتاح شده است.

برای اطلاعات بیشتر و عکس های این مجموعه عظیم به ادامه مطلب بروید

م موسوی بازدید : 1314 جمعه 05 تیر 1394 نظرات (0)

مجموعه سرزمین عجایب مشهد در مساحت 2500 متر مربع در خرداد 1386 افتتاح شد.این مجموعه تفریحی در مجتمع تجاری الماس شرق مشهد واقع شده است. دستگاه های بازی متنوع که داراست میتواند جذابیت خاص به این سرزمین بازی بدهد.سینما 5 بعدی اکواریم و بولینگ از دیگر قسمت های تفریحی الماس شرق میباشد.

توضیحات بیشتر و عکس ها در ادامه مطلب

م موسوی بازدید : 774 پنجشنبه 04 تیر 1394 نظرات (0)

سرزمین بازی ها در پایانه مسافری بری مشهد  با فاصله کمی از حرم مطهر امام رضا (ع) قرار گرفته است. اگر بخواهید از حرم به سرزمین بازی ها بروید کافیست سوار اتوبوس BRT شوید و پس از چند ایستگاه برسید به پایانه مسافر بری.

سرزمین بازی ها که در طبقه -1 پایانه مسافربری واقع شده داری 4 سالن در فضای 25000 متر است.

بیش از 200 دستگاه بازی برای تمامی گروه های سنی دارد.برای مشاهده عکس های مجموعه به ادامه مطلب بروید

م موسوی بازدید : 3039 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)
موج های خروشان مشهد که طبق گفته خودشون قرار بود تا پایان سال 93 افتتاح شود ولی متاسفانه به دلایلی این افتتاح دیر شد و بالاخر در تاریخ 20 خرداد سال 94 افتتاح شد.عصر روز بیستم خرداد با حضور محمود گودرزی؛ وزیر ورزش و جوانان بزرگترین پارک آبی جهان در مشهد مقدس افتتاح شد.

 

م موسوی بازدید : 816 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (0)

بازار بزرگ و مجتمع تجاری فردوسی 2 در کنار بازار فردوسی یک در حال احداث میباشد.این پروژه عظیم در  مرداد ماه 1391 شروع به ساخت کرده است.

اطلاعات بیشتر فیزیکی و عکس های از پیشرفت مجموعه در ادامه مطلب

م موسوی بازدید : 567 پنجشنبه 29 آبان 1393 نظرات (0)

هتل پنج ستاره ممتاز درویشی در حاشیه خیابان امام رضا (ع) که اصلی ترین خیابان منتهی به حرم مطهر است قرار دارد. این هتل تنها به فاصله 1/4 کیلومتر از آن مکان مقدس واقع است به طوری که می توان این فاصله را در مدت زمان ده دقیقه به طور پیاده طی نمود . ساختمان هتل مجلل درویشی از بدو شروع با طرح و پلان هتلی ساخته شده و با بیست و پنج طبقه ، مرتفع ترین مرکز اقامتی و تنها هتل آتریوم شرق کشور می باشد . ترانسفر رایگان صرفا از فرودگاه به هتل با مینی بوس های عمومی هتل انجام خواهد شد . جهت انجام آن اعلام ساعت و شماره پرواز و مراجعه به دفتر اختصاصی هتل در فرودگاه الزامی می باشد 

م موسوی بازدید : 9543 پنجشنبه 29 آبان 1393 نظرات (0)

 سرزمین موج های خروشان بزرگترین پارک آبی سرپوشیده جهان در مشهد در حال احداث است.وتا پایان سال 93 تکمیل و افتتاح خواهد شد.پس از موفقیت موج های ابی در مشهد که بزرگترین پارک ابی ایران بود.در شهر مقدس مشهد و در 2 کیلومتری شاندیز شاهد افتتاح بزرگترین پارک جهان خواهیم بود.

افتتاح موج های خروشان

م موسوی بازدید : 1488 یکشنبه 09 شهریور 1393 نظرات (3)

در قلب مهمترین موقعیت اقتصادی و گردشگری شهر مقدس مشهد و در انتهای بلوار وکیل آباد ,ابتدای جاده ییلاقی طرقبه قرار گرفته است.نزدیکی به استگاه مرکزی قطار شهری , با فاصله 800 متر , کوهستان پارکت شادری , پارک جنگلی وکیل آباد, منطقه گردشگری سرزمین تمدن ها , سد چالیدره , بندگلستان ودیگر جاذبه های طرقبه, جایگاه ویژه ای را از نظر سرمایه گذاری سودآور و مطمئن برای این پروژه رقم زده است.

م موسوی بازدید : 373 شنبه 08 شهریور 1393 نظرات (0)

ییلاق طرقبه با وسعت 1600 کیلومترمربع در منطقه‌‌ای کوهستانی در امتداد بینالود واقع شده و در 15 کیلومتری مشهد در غرب انتهای بلوار وکیل‌آباد قرار دارد. طرقبه دارای سابقه‌ای طولانی در تاریخ این شهر است و به عنوان یکی از مناطق دشت توس به نام تروغبذ در قرون اسلامی مطرح بوده است.

م موسوی بازدید : 1450 جمعه 07 شهریور 1393 نظرات (0)

این روستا در 5 کیلومتری شهر شاندیز واقع گردیده و از شمال به اراضی لنگر از توابع ویرانی، از جنوب به روستای ارچنگ و همچنین از سمت شرق به پشته نغندر و از غرب به جاده شاندیز و اراضی قرقی محدود می‌شود. به علت وجود 3 آسیاب به نام سه آسیاب و بعد ها سر آسیاب معروف شد که مزار نصر الله سراج هاشمی متوفی 1354 شاعر مرثیه سرا و دارای دیوان شعر در اینجاست .که به دلیل قرابت با ارتفاعات زشک و استقرار در مسیر رودخانه‌ها از آب و هوای بسیار معتدل و اقلیمی مطبوع برخوردار است و به این ترتیب یکی از مناطق ییلاقی محور گردشگری مشهد – شاندیز محسوب می‌شود.

م موسوی بازدید : 1771 پنجشنبه 06 شهریور 1393 نظرات (0)

پیشینه تاسیس اولین باغ‌وحش شهر مشهد به سال1339ش می‌رسد که محل آن در محدوده خواجه‌ربیع فعلی قرار داشت. با ایجاد شرکت باغ‌وحش وکیل‌آباد در سال 1359ش مشهد شاهد ایجاد دوباره باغ‌وحش در ورودی پارک جنگلی وکیل‌آباد در زمینی به وسعت چهار هکتار بود. این مکان بزرگترین باغ‌وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه‌های جانوری را دارد که از جمله می‌توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و... اشاره کرد.

م موسوی بازدید : 558 چهارشنبه 05 شهریور 1393 نظرات (0)

نطقه شاندیز واقع در 38 کیلومتری غرب شهر مشهد از دیرباز به عنوان یکی از ییلاقات دشت توس مورد توجه بوده و در گذشته نیز راه کاروانروی تابستانی مسیر شاندیز به توس از پستی و بلندی‌های همین منطقه عبور می‌کرده است. امروزه محور گردشگری شاندیز را علاوه بر ویرانی که جنبه تاریخی دارد و دارای مزار و رباطی کهن می‌باشد، روستاهای سرآسیاب، ارچنگ، خادر، شاندیز، ابرده پايین، ابرده بالا و زشک تشکیل می‌دهد.

م موسوی بازدید : 575 چهارشنبه 05 شهریور 1393 نظرات (0)

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد وقف شده حاج حسین ملک میباشد.این پارک جنگلی با امکانات از قبیل قلعه کباب،وسایل بازی کودکان،زمین فوتبال و والیبال،تخت،فروشگاه و استخر بزرگ با قایق منتظر مسافرین و مجاورین شهر مشهد میباشد.شاید میتوان گفت بهترین پارک برای هز زمان از سال برای تفریح میباشد.

م موسوی بازدید : 362 چهارشنبه 05 شهریور 1393 نظرات (0)

مجتمع طلا و ملزومات عروس (وصال) در مجاورت  مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق این مجتمع که برای مشاغل مرتبط با نیازهای عروس و داماد، ازجمله فروش  و توزیع پوشاک و پارچه ، آئینه و شمعدان ، لوازم آرایشی ، کیف وکفش و ... ساخته شده، دارای ویژگی ها و معماری خاص و منحصر به فرد می باشد.

م موسوی بازدید : 791 پنجشنبه 30 مرداد 1393 نظرات (0)

مجموعه تفریحی ورزشی، پارک ساحلی آفتاب در یکی از مهم ترین قسمت های جغرافیایی مشهد مقدس و در مجاورت بازار بین المللی سپاد و مجتمع تجاری الماس شرق با مساحتی بالغ بر ۱۵۰۰۰ متر مربع، یکی از پر جاذبه ترین مکان های توریستی و تفریحی را برای مجاوران و مسافران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) فراهم آورده است.

م موسوی بازدید : 174 چهارشنبه 29 مرداد 1393 نظرات (0)

به استناد بعضی از روایات و منابع معتبر تاریخ اسلام، عبدالسلام بن صالح بن سلیمان ایوب بن میسره مشهور به «خواجه اباصلت هروی» از دانشمندان، محدثین، متکلمین و راویان به نام عصر خود بوده که به نقل از مجالس‌المؤمنین ولادت وی حدود ۱۶۰ه.ق یا نیمه دوم سده دوم هجری در مدینه روی داده و بدین سبب که اجدادش از هرات بوده‌اند به «اباصلت هروی» معروف گردیده است.

م موسوی بازدید : 195 چهارشنبه 29 مرداد 1393 نظرات (0)

احداث موزه تاریخ طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با مساحت تقریبی ۲۰۰ متر در سال ۱۳۷۸ش در محل اداری واقع در بلوار وکیل‌آباد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این مجموعه شامل ۲۲ زیستگاه مصنوعی از جمله منطقه دشتی‌، کویری‌، تپه ماهوری استپی، کوهستانی جنگلی، باتلاقی، نی‌زار، خور، آب‌های ساحلی و دریا می‌باشد که در آن بیش از ۳۰۰ نمونه تاکسیدرمی شده نظیر ۱۷گونه پستاندار، ۱۱۰۰گونه پرنده، ۳ گونه خزنده، ۵ نوع سنگواره و ۳۹ تابلوی حشرات است.

 

م موسوی بازدید : 346 چهارشنبه 29 مرداد 1393 نظرات (0)

غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خیام نیشابوری (زادهٔ ۲۸ اردیبهشت ۴۲۷ خورشیدی در نیشابور – درگذشته ۱۲ آذر ۵۱۰ خورشیدی در نیشابور) که خیامی و خیام نیشابوری و خیامی النیسابوری هم نامیده شده‌است، فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و رباعی سرای ایرانی در دورهٔ سلجوقی است.

م موسوی بازدید : 266 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

موزه نادری در قسمت اصلی بنای یادبود آرامگاه نادرشاه افشار در دو تالار به منظور معرفی آثار تاریخی این دوره شکل گرفته است. این بنا به همت انجمن آثارملی در سال ۱۳۴۲ خورشیدی توسط مهندس هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده است

م موسوی بازدید : 253 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

موزه‌آستان‌قدس از حیث کثرت و نفاست و سلامت اشیاء، یکی از مهمترین موزه‌های جهان به شمار می آید. موزه‌ها در سر‌اسر دنیا یکی از مراکز مهم فرهنگی می باشند و باید گفت که از گویا‌ترین و آموزنده‌ترین آنها هستند

م موسوی بازدید : 150 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

پیر پالاندوز که نام اصلی اش شیخ محمد عارف کارندهی است از عارفان سده دهم هجری و اهل روستای کارنده یا کارده درنزدیکی مشهد بود وبه سبب شغل خود یعنی پالاندوزی بدین نام مشور شد. 

م موسوی بازدید : 481 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

مجتمع تجاری پروما یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری مشهد بوده که دارای قسمت های مختلف تجاری و تفریحی می باشد.این مجتمع در بلوار فردوسی جنب میدان جانباز واقع شده است که دارای قسمت هایی از جمله سوپر مارکت ،قنادی،البسه و پوشاک،لوازم صوتی و تصویری،انواع لوازم آشپزخانه و صنایع دستی و غیره …..می باشد.

م موسوی بازدید : 532 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

برج آلتون مشهد یکی از بلندترین و عظیم ترین ساختمان ها کشور است که در یک مجموعه دیدنی تجاری – اداری و فضای قابل توجه پارک خودرو با عنوان بلندترین پارکینگ طبقاتی کشور نظر هر شهروندو زائر و مسافری که برای تفرج و خرید به خیابان دانشگاه قدم میگذارد را به خود جلب می نماید

م موسوی بازدید : 201 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

بنای تاریخی- مذهبی موسوم به «گنبد خشتی» در یکی از گذرهای قدیمی مشهد منشعب از میدان طبرسی به نام چهار سوق نوغان قرار دارد. این بنا مدفن «سلطان غیاث‌الدین محمد» از سادات مشهور موسوی شهر مشهد است که نسب شریفش با هفده واسطه به امام موسی بن جعفر(ع) می‌رسد. 

م موسوی بازدید : 590 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

زیست خاور اولین برج تجاری مشهد و یکی از بزرگترین و زیباترین مجتمع های تجاری ایران می باشد و هر روزه مورد بازدید هزاران زائر و توریست و مجاورین قرار میگیرد. این مجتمع با تلفیقی زیبا از هنر معماری ایرانی و اروپایی و با سقف و گچبری های بینظیر و منحصر به فرد بنا گردیده است .

م موسوی بازدید : 227 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

این بازار در ضلع شرقی خیابان امام رضا (ع) واقع شده و از مهمترین مراکز خرید زوار است. این بازار در دو طبقه احداث شده؛ در طبقه دوم آن کـارگـاه هـای کـوچـک صـنـایـع دستی طلاکاری و فیروزه تراشی و گلدوزی ایجاد شده است.

م موسوی بازدید : 338 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

مجتمع فرهنگی تفریحی تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری شاهد خراسان است و بنیاد شهید مشهد اداره می شود و دارای امکانات تفریحی و شهر بازی است که از سال ۱۳۷۰ درمساحتی حدود ۱۸ هکتار دردامنه تپه های شمالی و غرب باغ وکیل آباد و در انتهای بلواروکیل آباد مورد بهره برداری قرار گرفته است . 

 

 

متاسفانه فعلا به دلیل عدم استاندارد بودن دستگاه ها تعطیل میباشد 

م موسوی بازدید : 1951 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

بی شک فراهم آوردن مکانی ایمن و مفرح برای گذران اوقات فراغت از کار روزانه، نیازی است که در جامعه امروز بیشتر به چشم می آید و آنچه این نیاز را قوت می بخشد کمبود مراکزی اینچنینی است و چه چیز بهتر از آن که در پی احساس این نیاز مبرم جامعه در راه رفع آن و گسترش چنین محیط هایی بیشتر بکوشیم.

م موسوی بازدید : 288 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)
این بوستان با وسعتی بالغ بر ۷۲ هکتار در سال ۱۳۴۵ در ابتدای بلوار وکیل‌آباد احداث گردید و یکی از مهمترین و وسیع‌ترین تفرج‌گاه‌ها و مراکز گردشگری – تفریح مشهد به شمار می‌آید.
 
م موسوی بازدید : 558 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

این پارک بزرگ درانتهای خیابان اسدی (کوهسنگی) و در جنوب مشهد و در دامنه و اطراف کوه منفرد و با فاصله از رشته کوه های بینالود واقع شده است و حدود ۳۰ هکتار وسعت دارد.
منطقه کوهسنگی از قدیم به عنوان یکی از تفریگاه های نزدیک مشهد، محل سیاحت و تفریح ساکنان و زائران مشهد بوده و نام آن درمنابع تاریخی عهد صفویه آمده است.

م موسوی بازدید : 191 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

بنای آرامگاه منسوب به ابوحبیب هرثمه بن اعین مشهور به «خواجه مراد» از اصحاب خاص حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ۱۲ کیلومتری شرق مشهد از سمت راست جاده فریمان در دامنه کوه واقع گردیده است. 

م موسوی بازدید : 441 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

در امتداد دره بند گلستان و در ۵ کیلومتری غرب شهر مشهد در ابتدای روستای گلستان بنایی تازه ساز با نمای ورودی امروزی و آراسته به کاشی های معرق قراردارد که این مکان آستان مبارکه امام زادگان سید یاسر و سید ناصر (ع) از فرزندان ذکور حضرت موسی کاظم (ع) است

 

 

م موسوی بازدید : 1067 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)

مجتمع تجاری الماس شرق در مشهد، در منطقه اقتصادی - توریستی سپاد واقع شده‌است. در این منطقه بازارهای بزرگ کاوه و خیام نیز واقع شده‌است.

زیربنای مجتمع تجاری معادل ۷۵۰۰۰ متر مربع که شامل ۱۲۳۸ باب واحد تجاری ، یک کافی شاپ، یک رستوران فست فود، شهربازی، آب‌نما جامپینــگ، سالن نمازخانه و سالن اجتماعات، پارکینگ طبقاتی، مجموعه‌های اداری مرتبط، بازار چینی‌ها، نمایندگی های معتبر لوازم خانگی و پوشاک مارک، ۵ بانک رسـمی و آژانس های هواپیمایی و ... می‌باشد. این بازار بزرگ در شش طبقه واقع شده‌است که نمایی از معماری مدرن و اسلامی را به نمایش گذاشته‌است. این بازار به فروش لوازم خانگی٬ البسه و پوشاک٬ لوازم صوتی و تصویری اختصاص دارد. در این مجتمع شبکه بیسیم - وای فای - عمومی وجود دارد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 1,144
  • بازدید کلی : 89,105